söndag 4 juli 2010

tvålar

Nu har jag fått hem tvålar till Äppelboden från Terra Midi . Jag har gjort en liten hörna av äppellådor som jag lagt tvålarna i. Har också fått de berömda tvättnötterna (från Indien). man lägger några skal i en liten påse och sen i tvättmaskinen och det bildas ett tvålämne från dessa nötter som gör att tvätten blir ren. Man kan använda samma nötter fler gånger och sen byter man ut dem. Ett ekologiskt alternativ. Tvättbrädan på väggen hittade jag i vår källare. Passade bra till tvålen tyckte jag.
Tvålarna är baserade på olivolja och de finns med många olika dofter.
Jag har också små nessesärer med katt-tasstryck som jag tillverkat.

2 kommentarer:

  1. Hej Eva! Vad fint du har det i din nya butik. Jag har länge tänkt testa tvättnötterna och undrar nu hur man hittar till dej.

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla! Jo du kör mot Geta, jag bor i Västanträsk och boden är medsamma nere vid stora vägen. Öppet: tisdag-fredag kl 12-18, onsdag till kl 20 och lördag kl 10-15. Välkommen!

    SvaraRadera